مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 27 فروردین 1398 ساعت 04:062019-04-16پزشكي

وضعیت سفید گلستان در حوزه سلامت/ شیوع بیماری خاص پس از سیل گزارش نشده است


اعظم ذوالفقاری منظری؛ سیل در نقاط مختلف گلستان فروکش کرده و در دو شهر آق قلا و گمیشان که بیشترین درگیری را با سیل داشتند آب تنها 4 درصد گمیشان و 12 درصد آق قلا را پوشانده است.

- بیماری خاصی که پس از وقوع سیل ممکن است سلامت مردم سیل زده را تهدید کند، وبا یا التور است که به گفته مسئولان دانشگاه علوم پزشکی گلستان، مواردی مشکوک به این بیماری بوده که پس از انجام آزمایش های لازم، مشخص شده وبا نبوده است.

سیدمهدی حسینی، مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی گلستان در این خصوص می گوید: بیش از هزار و 200 مورد نمونه مشکوک به وبا یا التور گزارش شد که همه این نمونه ها منفی بود.

حسینی ادامه می دهد: با توجه به گزارش سایت قطره و به نقل ازهایی درخصوص حمله سگ به انسان و در مواردی گازگرفتگی سگ در مناطق سیل زده، هزار و 358 نفر را با واکسن این بیماری، محافظت کردیم.

کنترل سلامت آب شرب نیز یکی از وظایف دانشگاه علوم پزشکی در زمان وقوع سیل است که باید میزان کلر آزاد باقی مانده در سیستم شبکه در مناطق سیل زده مورد سنجش قرار گیرد.

دانشگاه علوم پزشکی در این زمینه ورود کرده و از وزارت نیرو خواسته است کلر آب آشامیدنی در این مناطق را به میزان یک میلیگرم در لیتر افزایش دهد.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی گلستان می گوید: دو هزار و 700 مورد کلرسنجی از دوم تا 22 فروردین صورت گرفته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وضعیت سفید گلستان در حوزه سلامت/ شیوع بیماری خاص پس از سیل گزارش نشده است

وضعیت سفید گلستان در حوزه سلامت/ شیوع بیماری خاص پس از سیل گزارش نشده است