مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 26 فروردین 1398 ساعت 12:352019-04-15اقتصادي

خسارت 17 میلیاردی سیل به 7 اثر تاریخی هرمزگان


مدیرکل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان هرمزگان می گوید: هفت نقطه تاریخی استان هرمزگان، با خسارت حدود 17 میلیارد تومانی مواجه شده اند.

- تصویرهای این گزارش از صفحه اینستاگرام انجمن حافظان میراث جهانگیریه برداشت شده است مدیرکل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان هرمزگان می گوید: هفت نقطه تاریخی استان هرمزگان، با خسارت حدود 17 میلیارد تومانی مواجه شده اند.

رضا برومند در گفت وگو با ایسنا با بیان این که در هفت نقطه ی استان هرمزگان، هفت اثر تاریخی بر اثر سیل دچار آسیب شده اند، اظهار می کند: این سیل بر اساس برآورد انجام شده، 16 میلیارد و 900 میلیون تومان آسیب به آثار تاریخی استان هرمزگان وارد کرده است.

او با تاکید بر این که خوشبختانه این سیل به زیرساخت ها در دو صنعت گردشگری و صنایع دستی آسیبی وارد نکرده است، ادامه می دهد: این در حالی است که آثار تاریخی ثبت شده در فهرست آثار ملی حدود 17 میلیارد تومان خسارت دیدند.

قلعه خان در بستک به گفته ی وی در ورودی و بخشی از سربازخانه قلعه پرتغالی ها ، خانه کاظم در بستک، یک خانه قدیمی در جاسک، بخش هایی از قلعه میناب، خانه های تاریخی بندر لافت و برخی آثار تاریخی در بنادر تاریخی لنگه، کنگ و خمیر نیز آسیب دیده اند اما آسیب ها زیاد جدی نیستند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خسارت 17 میلیاردی سیل به 7 اثر تاریخی هرمزگان

خسارت 17 میلیاردی سیل به 7 اثر تاریخی هرمزگان