مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 26 فروردین 1398 ساعت 09:302019-04-15پزشكي

گام دیگری برای درمان اختلالات شناختی برداشته شد


پژوهشگران کانادایی با همکاری دکتر کیمیا هنرمند دانشمند ایرانی دریافتند حتی بیمارانی که دچار آسیب مغزی نشده اند هم می توانند به اختلالات شناختی دچار شوند.

- پژوهشگران کانادایی با همکاری دکتر "کیمیا هنرمند" دانشمند ایرانی دریافتند حتی بیمارانی که دچار آسیب مغزی نشده اند هم می توانند به اختلالات شناختی دچار شوند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از نوروساینس نیوز، بررسی جدیدی که توسط پژوهشگران دانشگاه وسترن اُنتاریو (UWO) و مؤسسه پژوهش سلامت لاوسون (Lawson Health Research Institute) کانادا صورت گرفته، نشان می دهد بیشتر بیمارانی که در بخش مراقبت های ویژه بستری هستند، حتی اگر دچار آسیب ها و بیماری های مغزی نشده باشند، به سطحی از اختلالات شناختی دچار می شوند که در بیشتر موارد نیز ناشناخته می مانند.

بسیاری از بیماران، به خاطر دلایلی که با آسیب مغزی در ارتباط نیستند، در آی سی یو بستری می شوند و هیچ نشانه ای از مشکل مغزی در آنها دیده نمی شود.

پژوهشگران در این پروژه، 20 بیمار که در بخش مراقبت های ویژه بستری بودند، مورد بررسی قرار دادند و دریافتند که هر بیمار، از نوعی نقص شناختی رنج می برد که حافظه، توجه، تصمیم گیری و استدلال را تحت تأثیر قرار می دهد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گام دیگری برای درمان اختلالات شناختی برداشته شد

گام دیگری برای درمان اختلالات شناختی برداشته شد