مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 6 فروردین 1398 ساعت 09:262019-03-26اقتصادي

ورود نخستین موج سیلاب به استان تا 24 ساعت آینده


داریوش بهارلویی امشب در گفت وگو با خبرنگار فارس در اهواز، بابیان اینکه اکنون موج اولیه سیلاب وارد سدهای کرخه، دز و کارون شده و مخازن آن ها را به حالت سیلابی درآورده، اظهار کرد: تا 24 ساعت آینده نخستین موج سیلابی وارد سد مارون می شود؛ با توجه به تمهیدات و ظرفیت سازی انجام شده در مخازن سدها انتظار می رود که موج اولیه سیلاب تعدیل شود.

وی افزود: طبق پیش بینی اداره هواشناسی طی بارش های اخیر حجم ورودی به سدهای استان در همه حوضه های آبریز افزایش پیداکرده و به شرایط سیلابی می رسد به همین دلیل اعلام آماده باش شده است.

مدیر دفتر برنامه ریزی منابع آب سازمان آب و برق خوزستان عنوان کرد: بیشترین سیلاب ورودی مربوط به حوضه دز و کرخه است که پیک آن در حوضه دز در حدود 3 هزار مترمکعب بر ثانیه و در حوضه کرخه 2 هزار و 500 مترمکعب بر ثانیه است.

بهارلویی بابیان اینکه اکنون خروجی آب از سدهای خوزستان بر اساس تاب آوری و دبی ایمن رودخانه ها تنظیم شده گفت: دبی خروجی سدها به نحوی است که مناطق مختلف دچار سیلاب و آب گرفتگی نشوند؛ البته بخشی از بارش ها بعد از سدها اتفاق می افتد و سبب فعال شدن حوضه میانی می شود که این مسئله می تواند سبب افزایش رواناب رودخانه ها شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ورود نخستین موج سیلاب به استان تا 24 ساعت آینده

ورود نخستین موج سیلاب به استان تا 24 ساعت آینده