مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 4 فروردین 1398 ساعت 15:052019-03-24اقتصادي

اعتبارات برای مقابله ریشه ای با سیل کافی نیست


رییس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور با بیان اینکه منشأ سیل حوزه آبخیز است، گفت: اعتبارات تخصیصی برای انجام اقدامات زیربنایی در زمینه آبخیزداری به منظور مقابله اساسی و ریشه ای با مخاطرات سیل، - کافی نبوده و پاسخگوی نیازها نیست.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، خلیل آقایی که برای بررسی سیل اخیر و خسارت های آن به شرق گلستان سفر کرده است، اظهار کرد: بر اساس برنامه ششم توسعه، سازمان جنگل ها، سالیانه موظف به انجام عملیات آبخیزداری در سطح دو میلیون هکتار است ولی با اعتباراتی که در دو سال گذشته تخصیص یافته، در کمتر از یک میلیون هکتار این عملیات انجام شده است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه در سال گذشته 7,000 میلیارد ریال و در سال جاری 15 هزار میلیارد ریال اعتبار برای این امر اختصاص یافته است، افزود: این دو سال اوج فعالیت های ما محسوب می شود و تحرک در این زمینه وجود دارد که امیدواریم این روند ادامه پیدا کند و شرایط بهتری ایجاد شود.

رییس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری تصریح کرد: اقدامات پیشگیرانه که اصلی ترین و مهمترین اقدام برای جلوگیری از بروز سیل های مخرب است باید به صورت ریشه ای، اساسی و زیربنایی انجام شود و در این مسیر، غیر از تقویت پوشش گیاهی و اصلاح و احیای مراتع و جنگل ها راه دیگری نداریم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اعتبارات برای مقابله ریشه ای با سیل کافی نیست

اعتبارات برای مقابله ریشه ای با سیل کافی نیست