مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 28 اسفند 1397 ساعت 00:112019-03-18سياسي

خوانشی نو از شعر سنایی در قطعه «ملکا» چاووشی


چاووشی از واژه «نروم» در مصراع «نروم جز به همان ره» نموداری که با هنجره اش از خوانش این واژه ترسیم می کند بسیار گیرا، دلنشین و جذاب است و شنونده بارها دوست دارد همین حالت را بشنود.

- خبرگزاری فارس ـ گروه موسیقی ـ علیرضا سپهوند: چه بخواهیم چه نخواهیم موسیقی پاپ و گسترش و شیوع همه جانبه آن واقعیتی کتمان ناپذیر است و رسوخ مویرگی این ژانر موسیقی همه دیگر ژانرهای موسیقی را به اقلیّت بدل کرده است.

دلسوزان موسیقی و کلا هنر که خواهان فرهنگ سازی و ارتقاء شنیداری توده مردم هستند باید با این واقعیت کنار بیایند و حالا باید برای فرهنگ سازی گوش دادن موسیقی پاپ خوب آگاهی بخشی و اطلاع رسانی کنند چراکه اگر این بخش را به حال خود رها کنیم موسیقی های سخیف و سطحی همچون موریانه و حتی ویروس تمام جامعه را دربر گرفته و بسیاری از جوانان را آلوده کرده و فرهنگ شنیداری آن ها را که همچون غده ای سرطانی آلوده گشته را با هیچ شیمی درمانی نمی توان درمان کرد.

ازینرو محققان، پژوهشگران و مربیان و استادان و مسولان همه و همه باید در کنار ترویج موسیقی ایرانی و مزایای آن، به آگاه سازی در زمینه موسیقی های خوبِ پاپ که به بخشی اعظمی از واقعیت امروز جامعه مان بدل شده، همّت بگمارند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خوانشی نو از شعر سنایی در قطعه «ملکا» چاووشی

خوانشی نو از شعر سنایی در قطعه «ملکا» چاووشی