مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 28 اسفند 1397 ساعت 00:112019-03-18اقتصادي

یادداشت/ لزوم پایش نظام‎مند آلودگی منابع آب در استان گلستان


یکی از این منابع، جمعیت انسانی استان است که بالغ بر حدود 2 میلیون نفر شده که در 33 شهر و یک‎هزار روستا ساکن بوده و در بعضی ماه‎ها جمعیت گردشگر عبوری از استان و یا گردشگران ورودی به استان به آن اضافه می‎شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از گرگان، منابع آلوده کننده آب در استان گلستان به چند گروه تقسیم می‎شوند، یکی از این منابع، جمعیت انسانی استان است که بالغ بر حدود 2 میلیون نفر شده که در 33 شهر و یک‎هزار روستا ساکن بوده و در بعضی ماه‎ها جمعیت گردشگر عبوری از استان و یا گردشگران ورودی به استان به آن اضافه می‎شود.

هر نفر به طور سرانه در سال 80 متر مکعب آب به صورت شرب و بهداشت استفاده می‎کند که حدود 70 درصد آن به صورت فاضلاب از محل سکونت انسان خارج می‎شود.

همچنین در استان گلستان سالانه حدود 320 هزار تن زباله خانگی تولید می‎شود که حدود 260 هزار تن از آن به مراکز بازیافت منتقل و باقیمانده یا دفن شده و یا در طبیعت پراکنده می‎شود که شیرابه‎های حاصل از آن می‎تواند به منابع آبی وارد شود.

بیمارستان‎ها و مراکز درمانی استان گلستان که مجموعا شامل حدود 2 هزار و 700 تخت هستند، به عنوان تولیدکننده پسماندهای جامد و نیز فاضلاب‎های کم‎حجم ولی خطرناک مطرح هستند که معمولا دارای تصفیه‎خانه فاضلاب بوده و پسماند آنها نیز مدیریت می‎شود و در صورت عدم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

یادداشت/ لزوم پایش نظام‎مند آلودگی منابع آب در استان گلستان

یادداشت/ لزوم پایش نظام‎مند آلودگی منابع آب در استان گلستان