مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 27 اسفند 1397 ساعت 11:312019-03-18اجتماعي

شهردار اردکان: در نگین کویر پذیرای مسافرین نوروزی و گردشگران هستیم


شهردار اردکان مردم شریف ایران و گردشگران خارجی را به تماشای اردکان زیبا دعوت کرد و گفت: اردکان شهری تاریخی و دارای جاذبه های گردشگری متفاوت است.

- اباذر غفوری در گفتگو با خبرنگار فارس در اردکان، با اشاره به اینکه اردکان حدود 24 هزار کیلومترمربع مساحت دارد؛ افزود: این دیار به واسطه موطن علما، فضلا، دانشمندان و منجمان از قدیم الایام به یونان کوچک مشهور بوده است.

وی با اشاره به بافت تاریخی اردکان به عنوان یکی از منسجم ترین بافت های تاریخی کشور، گفت: بافت تاریخی اردکان علاوه بر انسجام، به دلیل سکونت مردم بافتی زنده و پویاست.

شهردار اردکان در ادامه با معرفی بخشی از جاذبه های گردشگری این شهر افزود: یکی از اماکن مقدس پیروان دین زرتشت و مهم ترین مقصد گردشگری مذهبی آن ها چک چک اردکان است که از توجه، قداست، اهمیت و ارزش والایی برخوردار است.

غفوری گفت: بازدید از این مکان معنوی، می تواند علاوه بر آشنایی گردشگران با ادیان و آیین های مختلف، نزدیکی فرهنگ ها را نیز به همراه داشته باشد.

وی اظهار داشت: عریض ترین بادگیر یک طرفه جهان با 19 دهنه در خانه تاریخی دکتر امامی اردکان که در سال 1383 به شماره 11621 با عنوان خانه امام به ثبت آثار ملی ایران رسیده، واقع شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شهردار اردکان: در نگین کویر پذیرای مسافرین نوروزی و گردشگران هستیم

شهردار اردکان: در نگین کویر پذیرای مسافرین نوروزی و گردشگران هستیم