مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 22 اسفند 1397 ساعت 12:202019-03-13فرهنگي

تجلیل از شاعر تاجیک در تهران


در آیین پایانی سیزدهمین دوره جایزه کتاب سال شعر ایران به انتخاب «خبرنگاران»، از «فرزانه خجندی» به نمایندگی از شاعران پیشکسوت تاجیکستان تجلیل می شود.

- در آیین پایانی سیزدهمین دوره جایزه کتاب سال شعر ایران به انتخاب خبرنگاران ، از فرزانه خجندی به نمایندگی از شاعران پیشکسوت تاجیکستان تجلیل می شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، فرزانه خجندی صاحب عنوان شاعر خلقی تاجیکستان، متولد 1343 و از شاعران نوگرای تاجیکستان است که در بیش از سه دهه گذشته، بیش از 30 مجموعه شعر از او به فارسی و سیریلیک منتشر شده است.

از خجندی به عنوان فروغ فرخزاد تاجیکستان و شاعری تحت تأثیر فروغ، فردوسی و مولانا نیز یاد می کنند.

مراسم پایانی سیزدهمین دوره جایزه کتاب سال شعر ایران به انتخاب خبرنگاران ، ساعت 16 روز جمعه 24 اسفندماه جاری در شهر کتاب فرشته تهران (واقع در خیابان دکتر شریعتی، ضلع جنوب شرقی ایستگاه مترو صدر) برگزار می شود.

طبق روال هرساله، علاوه بر عنوان یک عمر فعالیت شعری که پس از اهدا به شاعرانی چون هوشنگ ابتهاج، احمدرضا احمدی، مفتون امینی، سیمین بهبهانی، محمدعلی سپانلو، جواد مجابی، عمران صلاحی، یدالله رؤیایی، ضیاء موحد، علی باباچاهی و منصور اوجی از ایران، امسال با یادکرد زنده یاد لایق شیرعلی، به فرزانه خجندی از تاجیکستان تعلق می گیرد، برندگان دو بخش کت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تجلیل از شاعر تاجیک در تهران

تجلیل از شاعر تاجیک در تهران