مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 13 اسفند 1397 ساعت 13:052019-03-04اجتماعي

چهارشنبه ها در حمام کهریزک چه می گذرد؟


جوان هایی که در این سرا خدمات نیکوکارانه ارائه می دهند اهل همین سرزمین هستند و با فراز و نشیب هایی که در زندگی هرکدام از ما وجود دارد آشنایند اما جاذبه ای که این سرا دارد هر هفته آنها را به اینجا می کشاند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، روزنامه ایران نوشت: تخت های فلزی در انتهای سالن که بیشتر به یک دالان باریک و دراز می ماند پشت سر هم ردیف شده اند.

روی هر کدام شان یک زن سالخورده مو حنایی دراز کشیده؛ یکی در سکوت به جای نامعلومی خیره شده، یکی با خودش حرف می زند و یکی از سر بی قراری دست ها و پاها را بی وقفه تکان می دهد.

تا چند دقیقه دیگر یکی یکی می روند آن سوی پرده برزنتی آبی رنگ.

پشت پرده ضخیمی که از سقف آویزان شده، حمام آسایشگاه خیریه کهریزک است که چهارشنبه های هر هفته نیکوکاران جوان آنجا مشغول شست و شوی سالمندان هستند بی آنکه فکر کنند آنهایی را که مامان صدا می زنند خانواده و فرزندانی دارند یا نه.

مامان های سالخورده کهریزک نه توان راه رفتن دارند، نه حرف زدن، نه غذا خوردن و نه کنترل ادرار: مامان نوبت حنای شماست! قبل از این که تخت ها وارد سالن اصلی حمام شوند یک گروه از جوانان نیکوکار موهای مادران پیر را کوتاه می کنند، حنا به سرشان می گذارند، صورتشان را اصلاح می کنند، ابروها را برمی دارند تا جایی که لبخند مامان را ببینند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چهارشنبه ها در حمام کهریزک چه می گذرد؟

چهارشنبه ها در حمام کهریزک چه می گذرد؟