مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 9 اسفند 1397 ساعت 14:562019-02-28سياسي

عدم استقلال کانون وکلا به انجام وظایف آن خدشه وارد می کند


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از قزوین، لعیا جنیدی در مراسم گرامی داشت روز وکیل مدافع که ظهر امروز در سالن اجتماعات دانشگاه تربیت معلم قزوین برگزار شد، اظهار کرد: وکلا نسبت به برگزاری جشن استقلال اصرار دارند و این اصرار درستی است .

وی افزود: بخشی از مشکلات موجود در رشته حقوق مربوط به بحث ایجاد اشتغال است که علت اصلی آن عدم توازن در پذیرش دانشجویان این رشته و مشاغل ایجاد شده در جامعه به شمار می رود و تنها راه برون رفت از این مشکل ایجاد توازن در دو حوزه ذکر است.

معاون حقوقی رییس جمهور با تأکید براینکه باید استقلال کانون وکلا حفظ شود، اضافه کرد: اینکه اصل و اساس یک نهاد مستقل و فعال را به سمتی ببریم که نتواند استقلال خود را حفظ کند، مطلوب نیست.

جنیدی ادامه داد: کانون وکلا یک نهاد صنفی است که می تواند خود را اداره کند و ذی نفعان این نهاد فقط وکلا نیستند بلکه در اصل وظیفه این نهاد به دادخواهی مردم مرتبط است بنابراین وقتی به استقلال این نهاد صدمه بزنیم در حقیقت به حقوق کل مردم ایران صدمه وارد کردیم.

وی تصریح کرد: نهاد کانون وکلا یک نهاد ناظر بوده و بر حاکمیت قانون نظارت می کند بنابراین اگر مستقل نباشد نمی تواند وظیفه نظارتی خود را درست انجام دهد و اگر این نظارت صورت نگیرد بر اداره حکومت خدشه وارد می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عدم استقلال کانون وکلا به انجام وظایف آن خدشه وارد می کند

عدم استقلال کانون وکلا به انجام وظایف آن خدشه وارد می کند