مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 5 اسفند 1397 ساعت 01:452019-02-23پزشكي

گیاهی طلایی با مصارف دارویی شناخته شده


مدیر مجتمع تحقیقات گیاهان دارویی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی گفت: زعفران، گیاهی با مصرف دارویی است که از قرن ها قبل خواصی برای آن پیدا کرده اند و روزبه روز نتایج بیشتری از مصرف دارویی آن یافته اند.

- محسن پویان در گفت وگو با خبرنگار ایسنا اظهارکرد: استفاده دارویی از زعفران به قرن ها قبل از میلاد مسیح برمی گردد و دانشمند مشهور ابوعلی سینا زعفران را دارای خاصیت قابض، گدازنده و پزاننده معرفی می کند.

وی ادامه داد: خواصی که برای زعفران در این زمان قایل بوده اند، بسیار وسیع است از جمله آنکه زعفران رنگ و رو را باز کرده و صفا می دهد، برای درمان دمل و جوش مفید است و خواب آور است و خماری را از سر می برد.

مدیر مجتمع تحقیقات گیاهان دارویی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی بیان کرد: همچنین نتایج تحقیقات نشان داد که زعفران ورم گوش داخلی را از بین می برد، دید چشم را جلا داده، اشک ریزی را منع کرده و تیرگی چشم را برطرف می کند.

پویان اظهار کرد: در عصر حاضر تحقیقات گسترده ای در کشورهای مختلف اروپایی مانند فرانسه، انگلیس، ایتالیا، اسپانیا و نیز کشورهای آمریکایی، تایوان، هند و چین در مورد زعفران انجام گرفته است، هرچند که پژوهش های انجام شده در کشور ایران نیز از جایگاه ویژه ای برخوردار است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گیاهی طلایی با مصارف دارویی شناخته شده

گیاهی طلایی با مصارف دارویی شناخته شده