مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 4 اسفند 1397 ساعت 12:352019-02-23اقتصادي

4 هکتار از بافت محدوده شهر قم؛ نیازمند احیا و بازآفرینی


معاون شهرسازی و معماری شهرداری قم خبر داد: از 13هکتار محدوده شهری،4 هکتار واجد بازآفرینی شهری است که تاکنون هزار و 580هکتار آن با اشاره به شاخصه های ریزدانگی، - نفوذ ناپذیری، بحث استحکام است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، غلامرضا جانقربان با اشاره به موانعی که بر سر راه احیای بافت فرسوده شهری وجود دارد، اظهار کرد: موضوع بازآفرینی پایدار شهری قم بسیار مهم است که امروزه در سطح نظام، دولت، ملی و استانی به آن پرداخته شده و سند ملی برای آن تهیه شده و هم چنین نقش دستگاه های اجرایی در این راستا مشخص شده است.

وی در خصوص پیشرفت طرح جامع اقدام مشترک در زمینه بازآفرینی پایدار شهری قم و اجرایی شدن آن عنوان کرد: در سنوات قبل برنامه هایی برای این موضوع داشتیم و در سطح وزارت راه و شهرسازی هم به این مهم پرداخته می شد، اما خوشبختانه تهیه این سند طی دو، سه سال اخیر، نقش و سهم هر دستگاه را مشخص کرده است.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری قم ادامه داد: در دوره های گذشته به جای اینکه احیا و نوسازی بافتهای فرسوده شهری جهت کیفیت بخشی به زندگی مردم پرداخته شود، مشاهده می شود که متاسفانه به یکباره 580 هکتار از اراضی مزروعی و بایر شهر به تولید مسکن مهر اختصاص می یابد و علی رغم تاکیدات مکرری که شهرداری قم به این مهم داشت؛ امروزه با بی ت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

4 هکتار از بافت محدوده شهر قم؛ نیازمند احیا و بازآفرینی

4 هکتار از بافت محدوده شهر قم؛ نیازمند احیا و بازآفرینی