مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 4 اسفند 1397 ساعت 12:302019-02-23اقتصادي

سرریز 8 مترمکعب در ثانیه آب سد کمال صالح


مدیر امور بهره برداری و نگهداری سد و سامانه انتقال آب کمال صالح شازند گفت: کیفیت آب سد بسیار بالاست به طوری که شاخص کدورت و سختی آن در شرایط کاملا ایده آل قرار دارد.

- محسن بهادری در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به وقوع اولین سرریز سد کمال صالح در اسفندماه و قبل از فصل بهار گفت: سد کمال صالح شازند با ظرفیت و حجم 95 میلیون مترمکعب برای اولین بار در طول 7 سال اخیر، در اسفندماه و فصل زمستان سرریز کرد.

وی با اشاره به اینکه سد تاکنون 3 مرتبه سرریز داشته است که دو مرتبه قبل در فصل بهار رخ داده است، افزود: میزان سرریز سد در حال حاضر 8 مترمکعب در ثانیه است که به پایین دست و سد مروک استان لرستان در فاصله 10 کیلومتری کمال صالح می ریزد.

بهادری تاکید کرد: سد مروک در گذشته از این منطقه حقابه بر بوده است و این رهاسازی علاوه بر تامین حقابه موجود، باید به جهت مباحث زیست محیطی انجام شود و پیش بینی می شود با توجه به نرمال بودن بارش باران در فروردین و اردیبهشت ماه سال آتی، روند سر ریز ادامه یابد که به تغذیه سفره های آب زیرزمینی و نیازهای زیست محیطی منطقه کمک شایانی خواهد داشت.

وی در خصوص استفاده بخشی از این سرریز در حوزه کشاورزی منطقه گفت: فعالسازی کشاورزی و آبزی پروری در منطقه هزینه بسیاری دارد و حتی هزینه بهره برداری از آب سد نیز پاسخگوی این فعالیت ن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سرریز 8 مترمکعب در ثانیه آب سد کمال صالح

سرریز 8 مترمکعب در ثانیه آب سد کمال صالح