مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 4 اسفند 1397 ساعت 11:352019-02-23پزشكي

سواد سلامت مردان، کمتر از زنان/ سبک زندگی زنان سالم تر از مردان


مدیرکل دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت با بیان اینکه زنان سبک زندگی سالم تری نسبت به مردان دارند، پنج علت مهمی که سلامت مردان را با خطر مواجه می کند را توضیح داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر حامد برکاتی در نشست خبری که به مناسبت هفته سلامت مردان برگزار شد، با بیان اینکه امسال سیزدهمین سالی است که هفته سلامت مردان را برگزار می کنیم، گفت: اولین بار این هفته در 23 خرداد ماه 1385 مطرح شد و با سه استراتژی اصلاح سبک زندگی، حوادث ترافیکی و فعالیت فیزیکی در مردان اقدامات مان را اغاز کردیم.

باید توجه کرد که طبق بررسی های وزارت بهداشت، سلامت در جنس مذکر در همه گروه های سنی نسبت به جنس مونث بیشتر در معرض خطر بوده است.

وی با بیان اینکه زنان سبک زندگی سالم تری را نسبت به مردان دارند، افزود: پیامدهای نامطلوب سلامت هم در بین پسران و مردان بیش از زنان و دختران بوده است.

باید توجه کرد که مردان بیشتر با نابرابری در حوزه سلامت مواجهند که بخشی از آن ناشی از رفتار مردان است که به دلیل احساس رویین تنی و عدم نیاز به مراقبت، تصوراتی اشتباه دارند.

برکاتی تاکید کرد: چاقی، اضافه وزن، اعتیاد، چربی خون و فشار خون پنج علتی هستند که سلامت مردان را در کنار حوادث ترافیکی تحت تاثیر قرار می دهد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سواد سلامت مردان، کمتر از زنان/ سبک زندگی زنان سالم تر از مردان

سواد سلامت مردان، کمتر از زنان/ سبک زندگی زنان سالم تر از مردان