مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 4 اسفند 1397 ساعت 11:262019-02-23اقتصادي

اهمیت تاسیس گنجینه آب در استان گلستان


ایران کشوری کم آب است، این کم آبی هر چند به دلایل اقلیمی و انسانی تشدید شده ولی امروز به وجود نیامده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از گرگان، به همین دلیل ایرانیان در طول قرون و اعصار خود را با کم آبی سازگار کرده اند و در جای جای کشور آثار این سازگاری دیده می شود و اگر نبود فرهنگ وارداتی حدود 100 سال اخیر که بر مردم این کشور کم آب فرهنگی را تحمیل کرد که در مصرف آب از کشورهای پرآب نیز پیشی گرفتند و در حال تحمل عوارض آن نیز هستند، بسیاری از مشکلات فعلی در زمینه های مرتبط با آب بوجود نمی آمد.

 حفظ ارزش ها، فرهنگ و تمدن غنی و گرانبهای گذشتگان کشور و معرفی تلاش آنان در استفاده هر چه مفیدتر از آب، این نعمت حیات بخش الهی، از مهمترین الزامات مدیریت منابع آب در ایران محسوب می شود.

  با معرفی و انتقال میراث ارزشمند گذشتگان در زمینه جنبه های گوناگون آب به نسل حاضر و آینده، علاوه براطلاع از علوم، فنون و تجربیات گذشته و ارتقای فرهنگ عمومی، می توان به توصیه هایی در اجرای بهتر طرح های عمرانی آب نیز دست یافت و در حل مشکلات تأمین و بهره برداری از آب گام های مؤثری را برداشت.

  موضوع تاسیس گنجینه ملی آب ایران در سال 1376 به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی رسید تا آثار، ابنیه، تأسیسات، ابزار، وسایل، مدارک، فرهنگ و مستندات آب را از دوران قدیم تاکنون ش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اهمیت تاسیس گنجینه آب در استان گلستان

اهمیت تاسیس گنجینه آب در استان گلستان