مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 4 اسفند 1397 ساعت 10:052019-02-23پزشكي

تشخیص 25 دقیقه ای نوعی باکتری در شیرخشک با نانوزیست حسگر محققان کشور


محققان دانشگاه صنعتی اصفهان با حمایت یکی از شرکت های تولیدکننده شیر خشک به ساخت آزمایشگاهی نانوحسگرهایی دست یافتند که به گفته آنها این سنسور قادر است در مدت 25 دقیقه نوعی باکتری در شیر خشک نوزاد را تشخیص دهد.

- تشخیص 25 دقیقه ای نوعی باکتری در شیرخشک با "نانوزیست حسگر" محققان کشور محققان دانشگاه صنعتی اصفهان با حمایت یکی از شرکت های تولیدکننده شیر خشک به ساخت آزمایشگاهی نانوحسگرهایی دست یافتند که به گفته آنها این سنسور قادر است در مدت 25 دقیقه نوعی باکتری در شیر خشک نوزاد را تشخیص دهد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر زهرا ایزدی، دانش آموخته مقطع دکتری دانشگاه صنعتی اصفهان زمان بر بودن روش های رایج تشخیص سلامت شیر خشک را یکی از چالش های حوزه سلامت نوزادان نام برد و گفت: کشت میکروبی، شناسایی مورفولوژیکی و بیوشیمیایی از جمله روش های رایج شناسایی آلودگی میکروبی در مواد غذایی هستند که این روش ها وقت گیر (در حدود 2 تا 7 روز) و هزینه بر هستند و نیاز به آماده سازی نمونه دارند.

وی ادامه داد: برای رفع این چالش در این طرح با طراحی و ساخت یک زیست حسگر مبتنی بر فناوری نانو، ضمن کاهش هزینه تشخیص سلامت شیر خشک، سرعت این فرایند را به طور قابل توجهی افزایش دادیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تشخیص 25 دقیقه ای نوعی باکتری در شیرخشک با نانوزیست حسگر محققان کشور

تشخیص 25 دقیقه ای نوعی باکتری در شیرخشک با نانوزیست حسگر محققان کشور