مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 3 اسفند 1397 ساعت 17:402019-02-22بين الملل

انتقاد اتحادیه اروپا از برخوردهای ترکیه با معترضان


اتحادیه اروپا از ترکیه به دلیل صدور حکم حبس برای عثمان کاوالا و 15 تن دیگر به اتهام توطئه برای سرنگون کردن دولت در جریان شرکت در اعتراضات سال 2013 پارک گزی انتقاد کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دادگاهی در ترکیه اخیراً برای این 16 فعال جامعه مدنی این کشور حکم حبس ابد صادر کرد که محکومیت های گسترده ای در پی داشت.

کاوالای 62 ساله حدود دو سال دوره بازداشت پیش از محاکمه را سپری کرده و ماه ژانویه برای دریافت جایزه صلح نوبل به دلیل تلاش هایش برای صلح با گروه های اقلیت در ترکیه کاندیدا شد.

سخنگوی اتحادیه اروپا در بیانیه ای گفت: استفاده از اعتراضات سال 2013 پارک گزی برای صدور حکم حبس ابد یک اقدام بی اعتبار است و فضای ترس را به وجود آورده و مانع برگزاری تجمعات صلح آمیز می شود.

بازداشت با مدارک ناکافی و پیگرد قضایی کسانی که به دنبال استفاده از حق اساسی آزادی بیان و تجمع هستند، احترام به اصل پیش فرض بودن بی گناهی و حق داشتن محاکمه عادلانه در ترکیه را زیر سوال می برد.

اخیراً دادگاهی در ترکیه برای هشت خبرنگار و کارمند روزنامه مخالف جمهوریت حکم حبس صادر کرد.

در بیانیه اتحادیه اروپا آمده است، این احکام محکومیت نیز مغایر با اصول آزادی بیان و آزادی رسانه به عنوان سنگ بنای جامعه دموکراتیک هستند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انتقاد اتحادیه اروپا از برخوردهای ترکیه با معترضان

انتقاد اتحادیه اروپا از برخوردهای ترکیه با معترضان