مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 3 اسفند 1397 ساعت 10:552019-02-22اقتصادي

کمبود نهاده دامی نداریم


به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، محمود حجتی در مراسم افتتاح فاز اول پروژه گردشگری، آگروتوریسم و مجتمع خیریه درمانی، آموزشی و فرهنگی فجر در جمع خبرنگاران اظهار کرد: یکی از معضلات کشور کمبود آب بوده چراکه ریزش های جوی ما یک سوم متوسط جهانی است.

وی با اشاره به اینکه امسال شاهد بارش های خوبی در کشور به خصوص غرب و استان لرستان بودیم، ادامه داد: خوشبختانه در افزایش بهره وری آب موفق عمل کرده ایم و توانستیم راندمان آبیاری را بالا ببریم به طوری که هم اکنون این آمار از حدود 39 به 44 درصد رسیده است.

حجتی متوسط بهره وری در عملیات به زراعی را حدود شش درصد طی پنج سال اخیر عنوان کرد و گفت: این آمار در تاریخ کشاورزی ایران بی سابقه بوده است.

وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه هم اکنون از خشکه کاری به سمت شیوه های نوین زراعی از جمله نشاکاری حرکت کرده ایم، ادامه داد: با اقداماتی که انجام شده افزایش 30 درصدی بهره وری در مصرف آب و توسعه کشت های گلخانه ای را شاهد بوده ایم.

وی با اشاره به اینکه امسال رکورد بالایی در زمینه توسعه گلخانه داشته ایم، اضافه کرد: پیش بینی شده که تا شب عید امسال 3000 هکتار توسعه گلخانه ای داشته باشیم و امروز نیز شاهد افتتاح فاز دوم گلخانه مدرن لرستان بودیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کمبود نهاده دامی نداریم

کمبود نهاده دامی نداریم