مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 2 اسفند 1397 ساعت 16:362019-02-21سياسي

لزوم تبدیل روش های کشاورزی سنتی به مدرن


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از کوهدشت، محمود حجتی ظهر امروز در بازدید از مجتمع گلخانه ای این شهرستان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: وضعیت بارش امسال در این شهرستان فوق العاده بوده، اما در زمینهٔ مهار آب، تغذیه سفره های زیرزمینی و بهره وری بیشتر از این ظرفیت های خدادادی، کمتر توجه شده است.

وی با اشاره به کلنگ زنی پروژه آبخیزداری شمال کوهدشت افزود: با توجه به مصوبات دولت و مجلس و عنایات مقام معظم رهبری در ارتباط با ادامه کار و منابعی که در اختیار ما قرار داده شده، این طرح فوق العاده مؤثر است و بهترین روش در زمینهٔ جلوگیری از سیلاب ها و تخریب است.

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه افزایش پوشش گیاهی را در دستور کار داریم، اظهار داشت: حفظ خاک، جلوگیری از تخریب و فرسایش آن، تغذیه سفره های زیرزمینی و کاهش پایین افتادن سطح ایستایی آب و فرونشست ها از نتایج مؤثر در زمینهٔ آبخیزداری است.

حجتی تصریح کرد: انتقال آب نیز در دستور کار وزارت نیرو بوده و مقدمات احداث سد معشوره نیز فراهم شده، امیدواریم منابع آبی این سد نیز تأمین و وارد اراضی دشت کوهدشت که اغلب به صورت دیم هستند شود و آن را از این حالت خارج کند.

وی با اشاره به اهمیت احداث مجتمع گلخانه ای کوهدشت بیان داشت: با توجه به اقلیم سازگار و معتدل این شهرستان و ظرفیت نیروی انسانی خوب، این بح


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

لزوم تبدیل روش های کشاورزی سنتی به مدرن

لزوم تبدیل روش های کشاورزی سنتی به مدرن