مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 2 اسفند 1397 ساعت 03:052019-02-20سياسي

رهاسازی مجرمان نباید شاکیان پرونده را از عدالت قضایی مأیوس کند


از آنجا که هنوز در کشور یک شناسنامه کیفری دقیق برای بزهکاران تدوین نشده است، رهاسازی مجرمان بدون توجه به وضعیت کیفری آنان، - یک وکیل دادگستری گفت: از آنجا که هنوز در کشور یک شناسنامه کیفری دقیق برای بزهکاران تدوین نشده است، رهاسازی مجرمان بدون توجه به وضعیت کیفری آنان، افراد جامعه را در معرض خطر قرار می دهد.

کامران آقایی در گفت وگو با ایسنا، در رابطه با عفو گسترده اخیر زندانیان اظهار کرد: عفو زندانیان البته یکی از سنت های کهن است و حکومت ها به مناسبت هایی نظیر جشن های ملی، پیروزی ها و سرورهای مذهبی به عفو مجرمان اقدام می کنند.

در قانون مجازات اسلامی نیز عفو بزهکاران در ماده 96 پیش بینی شده و آن را از شئون رهبر کشور با پیشنهاد رییس قوه قضاییه اعلام کرده است.

وی افزود: در مورد کشورمان، ما با دو مساله مواجه هستیم؛ نخست آنکه عناوین جزایی در قوانین کیفری ایران پرشمار است و دیگر آنکه این عناوین جزایی بیشتر دارای کیفر حبس هستند و به رغم کوشش های قانونگذار در سال های اخیر برای اینکه از مجازات های جایگزین به جای حبس استفاده کنند-نظیر آنکه محکومان کیفری حرفه ای را فرا گیرند یا در مدت معینی خدماتی را به عموم ارائه کنند- این راه حل کمتر مورد توجه قضات بوده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رهاسازی مجرمان نباید شاکیان پرونده را از عدالت قضایی مأیوس کند

رهاسازی مجرمان نباید شاکیان پرونده را از عدالت قضایی مأیوس کند