مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 1 اسفند 1397 ساعت 11:352019-02-20حوادث

توقف ابدی و زخم کهنه ایستگاه آخر


15 سال بعد.

این جا نیشابور است و باز مراسمی که هر ساله در آخرین روزهای بهمن برگزار می شود، اشکی و آهی و سالِ بعد و سال های بعد؛ آخرین روزهای بهمن برای شهروندان نیشابوری یادآور خاطره تلخِ از دست دادنِ عزیزانشان در سانحه قطار است.

- آرامستان روستای دهنوهاشم آباد - نیشابور به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، 29 بهمن ماه 1382 فاجعه انفجار قطار نیشابور که بنا به قولی بزرگ ترین سانحه راه آهن در ایران است، به وقوع پیوست؛ در این حادثه شمار زیادی از آتش نشانان، نیروهای امدادی و انتظامی، نیروهای دولتی از جمله فرماندارِ وقت این شهرستان، اهالی روستا و.

کشته و زخمی شدند.

خبر به همین سادگی و سنگینی است! یک روز قطاری در یک روستای نیشابور که خیلی ها حتی نامش را نمی دانستند، متوقف می شود، این قطار آتش می گیرد و بعد از مدتِ کوتاهی در همان روز منفجر می شود و تا شعاع زیادی همه چیز را ویران می کند و نام این روستا یکباره در همه جا مخابره می شود و قطار، سوغاتی سیاهِ آتش و انفجار و خون را برای اهالی به جا می گذارد و بیش از 300 نفر کشته و حدود 500 نفر مجروح می شوند.

این ها همه مرور خاطره است، سال 95 گزارش مفصلی از این روستا و وضعیت اهالی آن داشتیم.

امسال نیز 29 بهمن یک برنامه برای یادبود 24 آتش نشانی که در این فاجعه جانِ خود را از دست دادند، طبق روال سال های گذشته برگزار شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توقف ابدی و زخم کهنه ایستگاه آخر

توقف ابدی و زخم کهنه ایستگاه آخر