مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 1 اسفند 1397 ساعت 10:502019-02-20پزشكي

تغذیه کارکنان در محیط کار باید چگونه باشد؟


روند رو به گسترش شهرنشینی، اشتغال افراد خانواده در بیرون از منزل، گاهی موجب می شود که خانواده ها و خصوصا زوج های جوان به دلیل شیفت های کاری، - از تهیه و صرف غذا در خانه محروم باشند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، تقریبا تمام کسانی که در بیرون از منزل به کار اشتغال دارند، حداقل یک وعده از غذای خود را در محل کار خود، اغذیه فروشی ها، فست فودها و یا رستوران های کارخانه ها و سایر محیط های کار صرف می کنند.

ویژگی اغلب غذاهایی که خارج از خانه طبخ می شوند این است که به مقدار زیاد و برای تعداد زیادی تهیه می شوند و بنابراین اگر رعایت نکات بهداشتی و سلامت در تهیه مواد اولیه، پاک کردن، شستشو، فرآوری و پخت غذا صورت نگیرد، به عده زیادی که به عنوان مشتری مصرف کننده این غذا هستند، آسیب وارد می شود.

این آسیب ها با توجه به نوع مشکلی که در جریان تولید غذا صورت می گیرد، متفاوت است و ممکن است از بروز یک اسهال ساده تا مسمومیت های شدید غذایی و یا ابتلا به انگل ها و سایر بیماری های ناشی از غذای آلوده باشد و یا به دلیل مصرف نوع مواد اولیه و شرایط پخت نادرست، زمینه مساعدی برای ابتلا به بیماری های غیرواگیر مانند چاقی، دیابت، افزایش فشارخون، بیماری های عروقی، قلب و مغز، بیماری های اسکلتی استخوانی، سکته های قلبی و مغزی را فراهم کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تغذیه کارکنان در محیط کار باید چگونه باشد؟

تغذیه کارکنان در محیط کار باید چگونه باشد؟