مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 1 اسفند 1397 ساعت 07:352019-02-20سياسي

گفت وگوی فرهنگی ایران و افغانستان در زاهدان


دبیر همایش گفت وگوی فرهنگی ایران و افغانستان گفت: دومین دور گفت وگوهای فرهنگی ایران و افغانستان از امروز در دانشگاه سیستان و بلوچستان آغاز خواهد شد.

- خلیلی در گفت وگو با ایسنا- افزود: موضوعات این گفت وگو که به مدت دو روز در زاهدان ادامه دارد، تعاملات دانشگاهی، آموزشی و محور توسعه پایدار است .

خلیلی گفت: دراین همایش اساتید و مسئولان دانشگاهی از شهرهای کابل، هرات، بلخ و بامیان و نمایندگان وزارت تحصیلات عالیه افغانستان حضور دارند.

خلیلی، هدف از برگزاری این همایش را ایجاد همگرایی و برقراری ارتباطات علمی بین اساتید دانشگاهها و مراکز علمی دو کشور عنوان کرد.

وی تاکید کرد: دو کشور برای رسیدن به توسعه پایدار باید از طریق مجامع علمی و دانشگاهی فعالیت کنند و مشکلات را با پژوهش و تحقیقات علمی برطرف کنند.

وی بیان کرد: با توجه به ظرفیت های تاریخی، فرهنگی و جغرافیایی میان ایران و افغانستان، ایجاد و برقراری ارتباط مستمر و پایدار بین نخبگان علمی و دانشگاهی این دو کشور بزرگ اسلامی و همسایه ضروری است.

امروزه مسئولان و متولیان امور اجرایی کشورها نیز به اهمیت آموزش عالی و نقش دانشگاه ها در سرعت بخشی به فرآیند توسعه پایدار پی برده اند و به جایگاه تاثیرگذار دانشگاه از منظر علمی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی اعتقاد دارند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گفت وگوی فرهنگی ایران و افغانستان در زاهدان

گفت وگوی فرهنگی ایران و افغانستان در زاهدان