مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 30 بهمن 1397 ساعت 10:052019-02-19سياسي

برای اولین بار یک زن در راس پارلمان کردستان عراق قرار گرفت


در سایه ادامه اختلافات میان دو قطب اصلی سیاسی اقلیم کردستان پس از گذشت حدود چهار ماه از انتخابات پارلمانی این اقلیم، پارلمان کردستان نامزد حزب دموکرات کردستان را به عنوان رییس موقت خود برگزید.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، در نخستین جلسه پارلمان کردستان در جریان رای گیری محرمانه با اکثریت 62 رای والا فرید، نامزد حزب دموکرات کردستان به عنوان رییس موقت پارلمان انتخاب شد، این نخستین بار است که یک زن برای این سمت انتخاب می شود.

هیمن هورامی، رییس فراکسیون حزب دموکرات به خبرنگاران گفت: پست ریاست پارلمان سهم اتحادیه میهنی کردستان است اما به خاطر اینکه با این حزب توافقی صورت نگرفته، فرید را موقتاً نامزد این سمت کرده ایم.

به محض دستیابی به حل و فصلی با حزب اتحادیه میهنی نامزد خود را از ریاست پارلمان خارج خواهیم کرد.

جلسه پارلمان کردستان در حالی تشکیل شد که حزب اتحادیه میهنی کردستان آن را تحریم و خواستار مهلتی بیشتر برای دستیابی به توافقی به ویژه درباره وضعیت استان کرکوک با رقیب سیاسی خود شد.

لطیف شیخ عمر، سخنگوی اتحادیه میهنی کردستان در نشست خبری در سلیمانیه گفت: در صورتی که بندهای مربوط به وضعیت کرکوک اجرایی شوند و این استان جزو سهم اتحادیه میهنی قرار بگیرد این اتحادیه در جلسه پارلمان و روند تشکیل دولت مشارکت خواهد کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برای اولین بار یک زن در راس پارلمان کردستان عراق قرار گرفت

برای اولین بار یک زن در راس پارلمان کردستان عراق قرار گرفت