مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 29 بهمن 1397 ساعت 17:562019-02-18فرهنگي

فارس گزارش می دهد واکاوی رمز و راز نقش ماهی در سفال شهرضا


در همایش کهن یادگاران 4 در شهرضا از تقویم فرهنگی این شهر رونمایی شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شهرضا، محمدعلی جعفری عصر امروز در همایش کهن یادگاران 4 و آیین رونمایی از تقویم شهرضا با اشاره به این که شهرضا یکی از شهرهای هویت ساز استان اصفهان است، اظهار داشت: علم و فرهنگ و هنر شهرضا پیشینه قدرت مندی به لحاظ فرهنگی دارد.

معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان با اشاره به سفال شهرضا بیان کرد: صنایع دستی خاص شهرضا، سفال است و ویژگی های خاصی دارد که آن را از سفال و لعاب بقیه سرزمین ها متمایز می کند.

وی با بیان این که سفال شهرضا از جنبه لعاب و نقش، در جهان منحصر به فرد است، افزود: سفال شهرضا به عنوان یکی از بخش های فرهنگی شهرضا در کشور مطرح است و ده ها کتاب در زمینه سفال باید تدوین و چاپ شود تا سفال شهرضا معرفی شود.

جعفری با بیان این که لعاب تَرَک و نقش ماهی سفال شهرضا از ویژگی های منحصر به فرد آن است، تصریح کرد: شهرستان شهرضا با 30 کارگاه فعال سفالگری یکی از مراکز مهم تولید سفال در کشور است.

معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان با تأکید بر این که بیش از 70درصد از خاک زمین های شهرضا برای سفالگری مناسب است، گفت: نقش گل و بوته و ماهی از نقوش ویژه سفالگران شهرضا است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فارس گزارش می دهد واکاوی رمز و راز نقش ماهی در سفال شهرضا

فارس گزارش می دهد واکاوی رمز و راز نقش ماهی در سفال شهرضا