مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 29 بهمن 1397 ساعت 15:552019-02-18بين الملل

فشار آمریکا بر کشورهای عربی برای ممانعت از احیای روابط با سوریه


آمریکا مشغول لابی گری با کشورهای حوزه عرب حوزه خلیج فارس جهت وادار کردن آنها به صرف نظر از بازیابی روابط با سوریه از جمله با امارات متحده عربی است که اخیراً نزدیکی بیشتری با سوریه پیدا کرده است.

- پنج منبع خبری به رویترز گفتند: آمریکا مشغول لابی گری با کشورهای حوزه عرب حوزه خلیج فارس جهت وادار کردن آنها به صرف نظر از بازیابی روابط با سوریه از جمله با امارات متحده عربی است که اخیراً نزدیکی بیشتری با سوریه پیدا کرده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، بشار اسد، رییس جمهور سوریه اکنون بعد از حدود هشت سال جنگ داخلی در کشورش با آزمونی بر سر احیای دوباره روابط سیاسی و دیپلماتیک کشورش روبه رو است.

در ابتدای جنگ داخلی سوریه تعداد زیادی از کشورها روابط شأن با دمشق را قطع کردند.

چند کشور عربی حوزه خلیج فارس اقدام به بستن سفارتهایشان در سوریه و یا تنزل روابط دیپلماتیک با دمشق کردند و اتحادیه عرب هم عضویت سوریه در این اتحادیه را به حال تعلیق درآورده و در عین حال چندین کشور پروازها به سوریه را متوقف کرده و برخی کشورهای هم مرز با سوریه گذرگاه های مرزی با آن را بستند.

واشنگتن اعلام کرده تا زمانی که یک فرآیند سیاسی و یک توافق برای پایان دادن به جنگ در سوریه وجود نداشته باشد نمی خواهد سوریه مجدداً در جامعه بین المللی پذیرفته


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فشار آمریکا بر کشورهای عربی برای ممانعت از احیای روابط با سوریه

فشار آمریکا بر کشورهای عربی برای ممانعت از احیای روابط با سوریه