مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 29 بهمن 1397 ساعت 13:352019-02-18اقتصادي

لب شور شدن یکی از مهمترین منابع آب استان یزد


مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان یزد از افت سالانه ی 40 سانتیمتری منابع آب زیرزمینی دشت یزد - اردکان به عنوان یکی از منابع مهم آب های زیرزمینی این استان خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، محمد فاتحی در جمع اعضای هیأت رییسه روابط عمومی های استان گفت: وظیفه شرکت آب و فاضلاب روستایی، تأمین و توزیع آب آشامیدنی سالم و بهداشتی در روستاهاست ولی با توجه به خشکسالی های اخیر و کاهش نزولات آسمانی مشکلات این شرکت دو چندان شده است.

وی ابراز کرد: در سال های گذشته با توجه به بارندگی در کوهستان ها، آب از مناطق کوهپایه ای به دشت ها سرازیر می شد و قنات ها را تغذیه می کرد ولی الان باید آب را از دشت ها به مناطق کوهپایه ای برسانیم.

فاتحی افزود: متأسفانه با توجه به خشکسالی های اخیر و برداشت غیراصولی از منابع زیرزمینی آب به خصوص دشت یزد - اردکان که از منابع مهم آب های زیرزمینی استان است، با کاهش سالانه 40 سانتیمتری مواجه شده و همچنین ای.

سی آب نیز از 1200 به 1500 افزایش یافته که اصطلاحاً به آن لب شور می گویند.

این مسئول تصریح کرد: شرکت آب و فاضلاب روستایی به 330 روستای استان به صورت آبرسانی سیار خدمات دهی می کند ولی مستلزم مدیریت مصرف آب توسط روستاییان هستیم هرچند که بر اساس سیاست وزارت نیرو کمیته های سازگاری با کم آبی در استان هایی چون یزد نیز شکل گرفته اس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

لب شور شدن یکی از مهمترین منابع آب استان یزد

لب شور شدن یکی از مهمترین منابع آب استان یزد