مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 29 بهمن 1397 ساعت 11:452019-02-18سياسي

انتظارات جامعه از دانشگاه ها در زمان رکود


رییس صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران با تاکید بر این که انتظار بر این است که دانشگاه ها حتی در زمان رکود توسعه و پایداری را برای جامعه به ارمغان آورند، - گفت: این امر نیازمند یکپارچه سازی در حوزه های تحقیقاتی در بخش های دولتی است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر نصرت الله ضرغام امروز در همایش ملی تعامل نظام دانشگاهی بر فضای اجتماعی ، آموزش، تحقیقات و ارتباط با جامعه را از سه وظایف مهم دانشگاه ها در جهان نام برد و افزود: در دهه های اخیر اثربخشی علم و فناوری به شدت در دنیا مطرح شده است و انتظاری که در دنیای علم و فناوری وجود دارد، این است که مراکز دانشگاهی حتی در شرایط رکود بتوانند استانداردهای زندگی و پایداری کشور را تأمین کنند.

وی با بیان اینکه تحقق چنین امری نشان دهنده آن است که نظام دانشگاهی به وظایف خود عمل می کنند، ادامه داد: از سوی دیگر زمانی که منابع مالی به دانشگاه ها اختصاص داده می شود، جامعه انتظار دارد که خروجی این سرمایه گذاری را مشاهده کند.

وی با اشاره به تجربیات جهانی در زمینه اثرگذاری دانشگاه ها در جامعه، خاطرنشان کرد: به عنوان مثال در سال 1945 آمریکا با انجام مطالعاتی در این زمینه بنیاد علم را تشکیل داد و با سیاست گذاری های انجام شده امروزه به ابرقدرتی در حوزه علم و فناوری تبدیل شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انتظارات جامعه از دانشگاه ها در زمان رکود

انتظارات جامعه از دانشگاه ها در زمان رکود