مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 29 بهمن 1397 ساعت 07:552019-02-18اقتصادي

تلاش برخی کشورها برای مصادره سوزن دوزی بلوچی


یکی از مهم ترین اهداف ما از برگزاری بخش بین الملل جشنواره مد و لباس فجر در چابهار اصالتی است که در سوزن دوزی بلوچی وجود دارد و تلاش هایی است که برای مصادره کردن آن از سوی برخی کشورها افزایش یافته است.

- مدیرعامل منطقه آزاد چابهار گفت: یکی از مهم ترین اهداف ما از برگزاری بخش بین الملل جشنواره مد و لباس فجر در چابهار اصالتی است که در سوزن دوزی بلوچی وجود دارد و تلاش هایی است که برای مصادره کردن آن از سوی برخی کشورها افزایش یافته است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا- عبدالرحیم کردی در نشست خبری پایانی بخش بین الملل هشتمین جشنواره مد و لباس فجر در چابهار افزود: با برگزاری این جشنواره و ثبت، ضبط و ارائه درست و مناسب آن می توانیم از کپی برداری و مصادره آن جلوگیری کنیم؛ با کارهای مشترکی که میان شرکت کنندگان خارجی ما و سوزن دوزان بلوچ انجام می شود و طرح هایی که بر روی لباس های مختلف و از ملیت های مختلف با نقوش بلوچی به کار می رود، نقوش اصیل بلوچ به نام ایران ماندگار خواهد شد.

مدیرعامل منطقه آزاد چابهار با بیان اینکه بیش از 300 هزار سوزن دوز بلوچ در سیستان و بلوچستان زندگی می کنند، تصریح کرد: در این جشنواره بیش از 100 نفر از برگزیدگان سوزن دوزی سیستان و بلوچستان در قالب 10 غرفه شرکت کردند و با تبادل فن، مهارت و دانشی که میان این شرکت کنندگان و شرکت کنندگا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تلاش برخی کشورها برای مصادره سوزن دوزی بلوچی

تلاش برخی کشورها برای مصادره سوزن دوزی بلوچی