مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 28 بهمن 1397 ساعت 19:012019-02-17بين الملل

فیلم؛ ظریف در مونیخ درباره برنامه موشکی ایران چه گفت؟


وزیر امور خارجه در نشست مونیخ با یادآوری حمایت کشورهای غربی از صدام، به دفاع از برنامه موشکی ایران پرداخت و گفت ایرانی ها ابزارهای دفاعی خود را کنار نمی گذارند.

-   او سپس به یادآوری حمایت کشورهای غربی از رژیم صدام در حمله به ایران پرداخت و گفت: مسئله این است که صد میلیارد دلار سلاح به [مناطق همجوار] ایران صادر می شود.

هیچ کس به ما حتی یک جنگنده نمی فروشد.

هیچ کس.

چطور باید خودمان دفاع کنیم؟ زمانی که با موشک های اگزوسه فرانسوی، تسلیحات شیمیایی آلمانی، با جنگنده های میگ روسی، با تانک های بریتانیایی، با آواکس های جاسوس آمریکا، چه کسی به کمک ما آمد؟ برای خوشایند کسی، خودمان را بی دفاع نمی کنیم ظریف ادامه داد: چرا زمانی که عراق مردم ما را موشک باران می کرد، هیچ کس کوچکترین ابزار دفاعی در اختیار ما نگذاشت؟ نه پدافند هوایی و نه موشکی برای پاسخ.

هیچ کس.

باید برایش التماس می کردیم.

الان، من به خاطر جلب رضایت دوستم وزیر خارجه [ژان ایو] لودریان [وزیر خارجه فرانسه] یا هرکس دیگری، مردم خودم را بی دفاع نمی کنم تا صدام حسین بعدی منطقه برخیزد و مردم مرا بکشد، بی آنکه ما ابزاری برای دفاع داشته باشیم.

وزیر امور خارجه ادامه داد: ما همین الان کسانی را در ایران داریم که به خاطر تسلیحات شیمیایی که از سوی اروپا در اختیار [رژیم بعث] عراق قرار گرفت، ن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فیلم؛ ظریف در مونیخ درباره برنامه موشکی ایران چه گفت؟

فیلم؛ ظریف در مونیخ درباره برنامه موشکی ایران چه گفت؟