مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 28 بهمن 1397 ساعت 12:202019-02-17بين الملل

توان دیپلماتیک ایران تهدیدات نشست ورشو را خنثی کرد


استاد علوم سیاسی دانشگاه فردوسی مشهد با بیان اینکه ایران باید توان نظامی-امنیتی و توان دیپلماتیک خود را همزمان افزایش دهد، گفت: یکی از عواملی که باعث شد نشست ورشو به اهداف مطلوب خود دست نیابد، - تحرکات و اقدامات دیپلماتیک ایران از جمله نشست با ترکیه و روسیه در مورد منطقه بود که موجب شد پوشش رسانه ای و بازنمایی ورشو تضعیف شود.

دکتر روح الله اسلامی در گفت وگو با ایسنا- منطقه خراسان، با اشاره به عواملی که موجب شکست نشست ورشو شد، اظهار کرد: علاوه بر اقدامات دیپلماتیک ایران، بدلیل اختلاف بین کشورهای شرکت کننده و عدم حضور اکثر کشورهای اروپایی در این نشست، اهدافی که آمریکا برای این گردهمایی در نظر گرفته بود، میسر نشد.

وی درخصوص هدف برگزاری نشست ورشو افزود: در واقع هدف از برگزاری این نشست ناامن جلوه دادن منطقه خاورمیانه و گسترش ترورسیم در آن و همچنین مقصر جلوه دادن ایران در این باره و برانگیختن سایر کشورها برای اعمال تحریم علیه ایران و ایجاد اجماعی جهانی علیه ایران بود.

اسلامی افزود: برگزار کنندگان این نشست قصد داشتند که اگر ایران اقدامات موشکی و امنیتی خود را در منطقه کاهش نداد، توافقی برای حمله نظامی به ایران با پشتیبانی اسراییل و عربستان انجام دهند اما در نهایت به هیچکدام از این خواسته ها دست پیدا نکردند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توان دیپلماتیک ایران تهدیدات نشست ورشو را خنثی کرد

توان دیپلماتیک ایران تهدیدات نشست ورشو را خنثی کرد