مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 28 بهمن 1397 ساعت 12:202019-02-17بين الملل

سیسی: بحران های منطقه و امنیت در نشست سران عربی اروپایی بررسی می شود


رییس جمهوری مصر تاکید کرد که قرار است نشست میان سران عربی و اروپایی روز 24 و 25 ماه جاری میلادی در شرم الشیخ برگزار شود.

- رییس جمهوری مصر تاکید کرد که قرار است نشست میان سران عربی و اروپایی روز 24 و 25 ماه جاری میلادی در "شرم الشیخ" برگزار شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، عبدالفتاح سیسی، رییس جمهور مصر اعلام کرد که روابط همسایگان عربی و اروپایی تاریخی است و جهان عرب شریک نخست اروپا به شمار می آید که نیازمند گفت وگو بیشتر نه فقط در زمینه اقتصادی بلکه در سایر زمینه ها نیز است.

سیسی در سخنرانی خود در پنجاه و پنجمین دور کنفرانس مونیخ خاطرنشان کرد: نشست سران عربی و اروپایی قرار است در روزهای 24 و 25 فوریه در شرم الشیخ برگزار شود و این نشست گام مهمی برای توسعه روابط دوجانبه است.

رییس جمهوری مصر در ادامه افزود: ثبات و امنیت در منطقه عربی بر ثبات و امنیت اروپا تأثیر می گذارد و عکس این مساله نیز صدق می کند.

در نتیجه، بی ثباتی در برخی کشورهای عربی تأثیر گسترده ای بر اروپا گذاشته و از نشانه های آن مهاجرت غیرقانونی و نیز پناه بردن شهروندان فراری از درگیری های منطقه به سمت اروپا است.

وی همچنین تصریح کرد: در نتیجه ما به رایزنی و هماهنگی های بیشتر برای ایجاد زمینه ای به منظور حل موضوعات مختلف احتیاج داریم؛ لذا کنفرانس شرم الشیخ فرصت و گامی اساسی برای


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سیسی: بحران های منطقه و امنیت در نشست سران عربی اروپایی بررسی می شود

سیسی: بحران های منطقه و امنیت در نشست سران عربی اروپایی بررسی می شود