مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 28 بهمن 1397 ساعت 11:302019-02-17بين الملل

سالانه 100 هزار نوزاد در مناطق جنگ زده جهان کشته شده اند


صندوق بین المللی نجات کودکان در گزارشی اعلام کرد که در پنج سال گذشته بیش از 500 هزار نوزاد در سراسر جهان به خاطر درگیری ها کشته شده اند.

- نوزاد یمنی صندوق بین المللی "نجات کودکان" در گزارشی اعلام کرد که در پنج سال گذشته بیش از 500 هزار نوزاد در سراسر جهان به خاطر درگیری ها کشته شده اند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، تعداد میانگین تلفات کودکان در مناطق جنگ زده در سراسر جهان سالانه بیش از 100 هزار و یا روزانه 300 نوزاد است.

در این گزارش آمده است: بین سال های 2013 تا 2017 میلادی دست کم 550 هزار تلفات نوزاد زیر یک سال به خاطر درگیری ها در 10 منطقه جنگ زده اصلی ثبت شده است.

بر اساس اعلام خبرگزاری آناتولی، این گزارش افغانستان، یمن، سودان جنوبی، جمهوری آفریقای مرکزی، جمهوری دموکراتیک کنگو، سوریه، عراق، مالی، نیجریه و سومالی را به عنوان کشورهایی که در آن کودکان در سال 2017 میلادی به خاطر جنگ بیشترین صدمات را شاهد بودند، ثبت کرده است.

این آمار شامل نوزادانی که مستقیماً در درگیری ها کشته شده اند، نیست بلکه شامل نوزادان و کودکانی است که بر اثر تأثیرات جنگ از جمله گرسنگی، قحطی، شروع بیماری، تخریب بیمارستان و یا تأخیر در ارسال کمک جان باخته اند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سالانه 100 هزار نوزاد در مناطق جنگ زده جهان کشته شده اند

سالانه 100 هزار نوزاد در مناطق جنگ زده جهان کشته شده اند