مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 28 بهمن 1397 ساعت 11:102019-02-17بين الملل

افشای اسنادی مبنی بر بهره برداری غیرمنصفانه فرانسه از منابع معدنی تونس


کمیته حقیقت و کرامت که مسؤول اجرای عدالت انتقالی در تونس است، اسناد و مدارکی را فاش کرد که طبق این اسناد فرانسه از زمان اشغال این کشور تاکنون از منابع معدنی این کشور بهره برداری کرده است.

- افشای اسنادی مبنی بر بهره برداری "غیرمنصفانه" فرانسه از منابع معدنی تونس کمیته حقیقت و کرامت که مسؤول اجرای عدالت انتقالی در تونس است، اسناد و مدارکی را فاش کرد که طبق این اسناد فرانسه از زمان اشغال این کشور تاکنون از منابع معدنی این کشور بهره برداری کرده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، کمیته حقیقت و کرامت تونس اسنادی را منتشر کرد که نشان می دهند، مقامات فرانسه در آستانه استقلال تونس قوانینی را وضع کردند که به آنها اجازه بهره برداری از منابع معدنی تونس را می دهد و تسلط این کشور بر منابع معدنی تونس را تضمین می کند.

طبق این اسناد، مقامات فرانسه در آن زمان 10 شرکت تشکیل داده و به آنها حق بهره برداری از میادین نفتی و معادن تونس را دادند.

فرانسه همچنین به شرکت های مذکور مجوز اکتشاف نفت و گاز و بهره برداری از معدن نمک به مدت 99 سال را داده و آنها را از دادن مالیات معاف کرده است.

از جمله مهمترین این شرکت ها، شرکت های سیرابت وایراب و کوتیسال هستند که به قیمت بسیار ناچیزی از منطقه الجرید در جنوب تونس نمک استخراج می کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افشای اسنادی مبنی بر بهره برداری غیرمنصفانه فرانسه از منابع معدنی تونس

افشای اسنادی مبنی بر بهره برداری غیرمنصفانه فرانسه از منابع معدنی تونس