مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 28 بهمن 1397 ساعت 10:452019-02-17پزشكي

عوارض جسمی و روانی ازدواج زیر 13 سال برای دختران


مدیرکل دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت گفت: ازدواج زیر 13 سال از نظر ما در بحث سلامت تضمین شده نیست و عوارض جسمی و روانی بسیار زیادی به خصوص در دختران دارد.

- مدیرکل دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت عنوان کرد عوارض جسمی و روانی ازدواج زیر 13 سال برای دختران مدیرکل دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت گفت: ازدواج زیر 13 سال از نظر ما در بحث سلامت تضمین شده نیست و عوارض جسمی و روانی بسیار زیادی به خصوص در دختران دارد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر سید حامد برکاتی شب گذشته در حاشیه همایش آموزش های هنگام ازدواج در جمع خبرنگاران در خصوص آموزش های قبل از ازدواج در مدارس، گفت: برنامه شروع شده بخشی از برنامه یک برنامه بزرگ تر است.

برنامه کنترل و کاهش طلاق سه برنامه اصلی دارد؛ یکی از آن قبل از ازدواج است که در مدارس و با همکاری آموزش و پرورش در حال برنامه ریزی است و تنها متولی آن آموزش و پرورش است و به حوزه ما مربوط نیست، اما بهترین زمان برای آموزش، مدرسه است.

وی در خصوص ازدواج کودکان عنوان کرد: از نظر بحث های علمی بهترین سن ازدواج برای مرد 18 سال به بعد است و برای خانم 16 سال به بعد است.

ازدواج زیر 13 سال از نظر ما در بحث سلامت تضمین شده نیست و عوارض جسمی و روانی بسیار زیادی به خصوص در دختران دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عوارض جسمی و روانی ازدواج زیر 13 سال برای دختران

عوارض جسمی و روانی ازدواج زیر 13 سال برای دختران