مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 27 بهمن 1397 ساعت 12:352019-02-16دانش

دسترسی سریع به فناوری ها مستلزم گسترش حمایت از مؤسسات علمی است


وزیر علوم، تحقیقات و فناوری تولید موش های مدرن را زمینه ای برای توسعه تحقیقات برای درمان یک بیماری ژنتیکی دانست و گفت: در حال حاضر مراکز علمی کشور با اجرای تحقیقات در حوزه های تخصصی خود سعی در رفع چالش های جامعه بشری دارند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر منصور غلامی در مراسم رونمایی از موش مدل هموفیلی با اشاره به کسب دانش فنی تولید موش های هموفیلی در پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک، افزود: این دستاورد یک دستاورد علمی ارزشمند است که امیدوارم با توسعه آن در تقویت روش های درمان بیماری های ژنتیک کاربردهای رفیعی پیدا کند.

وی ماهیت اصلی وزارت علوم و معاونت علمی وفناوری ریاست جمهوری را حمایت از ظرفیت های علمی کشور دانست و ادامه داد: در این راستا هر چه قدر ظرفیت حمایتی را برای مؤسسات علمی افزایش دهیم، سرعت دسترسی ما به نتایج مطلوب تحقیقاتی و افزایش دقت آن افزایش خواهد یافت.

غلامی با اشاره به ویژگی های موش مدل هموفیلی، خاطر نشان کرد: این فناوری می تواند قابلیت اطمینان ما را در زمینه درمان بیماری های ژنتیکی افزایش دهد که از این نظر یکی از دستاوردهای ارزشمند تحقیقاتی به شمار می رود.

وزیر علوم تاکید کرد: بر این اساس همه مراکز علمی کشور در تلاش هستند که دستاوردهای ارزشمندی در زمینه تخصصی خود اجرایی کنند تا بتوانند نتایج آن را در خدمت مردم و بشری


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دسترسی سریع به فناوری ها مستلزم گسترش حمایت از مؤسسات علمی است

دسترسی سریع به فناوری ها مستلزم گسترش حمایت از مؤسسات علمی است