مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 27 بهمن 1397 ساعت 09:252019-02-16سياسي

انتخابات ریاست جمهوری نیجریه یک هفته به تعویق افتاد


رییس کمیسیون انتخابات نیجریه چند ساعت قبل از آغاز به کار حوزه های رای گیری اعلام کرد: انتخابات ریاست جمهوری این کشور که قرار بود امروز شنبه برگزار شود، - یک هفته به تعویق افتاد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، محمود یاکوبو، رییس کمیسیون مستقل ملی انتخابات ملی نیجریه ساعات اولیه امروز به خبرنگاران گفت: این تأخیر برای برگزاری یک انتخابات آزاد و عادلانه لازم بود.

وی افزود: این کمیسیون به این نتیجه رسید که برگزاری انتخابات ریاست جمهوری طبق برنامه ریزی های قبلی دیگر ممکن و عملی نیست.

در نتیجه کمیسیونرها تصمیم گرفتند تا انتخابات ریاست جمهوری و مجمع ملی را به شنبه آینده یعنی 23 فوریه سال 2019 میلادی (4 اسفندماه) موکول کنند.

محمدو بوهاری، رییس جمهور نیجریه با یک رقابت انتخاباتی شدید در برابر آتیکو ابوبکر تاجر و معاون سابق رییس جمهور که اصلی ترین نامزد اپوزسیون نیجریه محسوب می شود، در بزرگترین اقتصاد، تولید کننده ارشد نفت و پرجمعیت ترین کشور قاره آفریقا مواجه است.

بر اساس گزارش خبرگزاری رویترز انتخابات ریاست جمهوری نیجریه در سال 2011 و 2015 میلادی نیز به خاطر مسائل لجستیکی و امنیتی به تعویق افتاده بودند.

پیش از آنکه رییس کمیسیون ملی انتخابات نیجریه این اطلاعیه را مطرح کند، بیانیه هایی منتشر شده بود که در آنها نسبت به آزاد بودن و عادلانه بودن این


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انتخابات ریاست جمهوری نیجریه یک هفته به تعویق افتاد

انتخابات ریاست جمهوری نیجریه یک هفته به تعویق افتاد