مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 21 بهمن 1397 ساعت 14:562019-02-10اقتصادي

کارشناس منابع طبیعی استان مرکزی: حفاظت از اراضی ملی و کشاورزی یک مسئولیت خطیر است


کارشناس منابع طبیعی و اراضی کشاورزی استان مرکزی گفت: حفاظت از اراضی ملی و کشاورزی یک مسئولیت خطیر است که بر دوش همگان قرار داداه شده است.

-  زهرا حسینی در گفت وگو با خبرنگار فارس در اراک با اشاره به پدیده تخریب اراضی ملی و ساخت و سازهای غیرمجاز اظهار کرد: اراضی کشاورزی بستر تامین امنیت غذایی افراد جامعه است، حفاظت از اراضی ملی و کشاورزی یک مسئولیت خطیر است که بر دوش همگان قرار داداه شده است.

  وی تفکیک و تجزیه زمین های کشاورزی را تهدیدی جدی برای اراضی زراعی و باغی دانست و تصریح کرد: برخی از باغداران و صاحبان اراضی با تفکیک زمین های هکتاری به بخش های کوچک و فروش آن به غیر سبب می شوند زمین از زراعی بودن خارج و قابلیت اولیه خود را از دست بدهد.

  حسینی اظهار کرد: حفر چاه های غیرمجاز، بیکاری کشاورزان، از بین رفت قابلیت کشاورزی در زمین های زراعی، تخریب محیط زیست با نخاله های ساختمانی و ده ها پیامد دیگر  بخشی از آسیب های غیرقابل جبران تغییر کاربری زمین های کشاورزی است.

  کارشناس منابع طبیعی استان مرکزی نقش مهاجرت روستاییان و یا به صرفه نبودن فعالیت کشاورزی را در تشدید این پدیده مهم ارزیابی کرد و گفت: با اجرای راهکار حمایتی از کشاورزان و روستاییان مانند ارائه تسهیلات ارزان قیمت برای تولید محصولات کشاورزی، توسعه بازار فروش بدون دخ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کارشناس منابع طبیعی استان مرکزی: حفاظت از اراضی ملی و کشاورزی یک مسئولیت خطیر است

کارشناس منابع طبیعی استان مرکزی: حفاظت از اراضی ملی و کشاورزی یک مسئولیت خطیر است