مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 16 بهمن 1397 ساعت 10:452019-02-05پزشكي

700پیوند کبد در سال و رتبه اول شیراز در دنیا


رییس مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری های وزارت بهداشت با اشاره به پیشرفت های ایران در حوزه پیوند اعضا و لزوم فرهنگسازی برای اهدای عضو از مرگ مغزی، - گفت: در کشور ما بیش از 5500 مورد پیوند کبد صورت گرفته و در این خصوص مرکز شیراز با 700 پیوند کبد در سال، رتبه اول را در جهان کسب کرده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر مهدی شادنوش در کارگاه آموزشی بهره برداری از سامانه رجیستری مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری ها، عنوان کرد: سامانه رجیستری، حلقه مفقود حوزه پیوند بود که با راه اندازی آن، در حوزه درمان، سیاستگذاری و اقتصاد سلامت کشور اقدامات مهمی انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه عمل پیوند می تواند تأثیر بسیار زیادی در صرفه جویی و ارتقای کیفیت زندگی بیماران داشته باشد، افزود: از سال 68 به همت استاد فاضل و با فتوای امام خمینی (ره) مساله پیوند به صورت شرعی حل شد و 11 سال طول کشید تا به قانون تبدیل و آیین نامه های مربوطه نیز 2 سال بعد از آن در هیأت دولت به تصویب رسید.

شادنوش گفت: روند رشد اهدای عضو در 18 سال گذشته در ایران، 60 برابر شده است که در مقیاس جهانی شاخص قابل قبولی نیست؛ زیرا کشوری مانند چین، طی 10 سالی که موضوع اهدای عضو را با جلسات آموزشی متخصصین کشور ما آغاز کرده است، در زمینه اهدای عضو رشد 122 برابری داشته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

700پیوند کبد در سال و رتبه اول شیراز در دنیا

700پیوند کبد در سال و رتبه اول شیراز در دنیا