مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 10 بهمن 1397 ساعت 08:152019-01-30اجتماعي

آیینی برای تجلیل از شاعر دو کاج


نفس کشیدن برایش سخت بود، هوا سردتر که می شد نفس های کوبی هم به سختی می زد، دخترک همیشه بیمار بود و پرستاری هم جز زن بابایش نداشت.

- نفس کشیدن برایش سخت بود، هوا سردتر که می شد نفس های "کوبی" هم به سختی می زد، دخترک همیشه بیمار بود و پرستاری هم جز زن بابایش نداشت.

راهی مدرسه که می شد کفش های گنده تر از پاهایش روی زمین کشیده می شد و خیلی وقت ها هم وقت رد شدن از جوی روستا یکی از لنگ هایش توی آب می افتاد و آقا معلم مجبور بود از توی آب درشان بیاورد.

معصومیت وسختی های کوبی، طبع شعر آقا معلم را شعله ور کرد و آقا معلم شعری برای کوبی سرود و این سروده سرآغازی شد برای یک عمر شاعری آقا معلم.

محمدجواد محبت متولد 1322 در دیار کرمانشاهان، معلم باصفای این دیار است که شاید کمتر کسی او را با سروده کوبی کجاست؟ که بازتاب دغدغه های یک معلم برای دخترک دانش آموزش است، بشناسد.

نام محبت گره خورده با دو کاج معروف.

دو کاجی که هرجا پای مردی و نامردی به میان می آید ورد زبان هاست و قصه شأن در ذهن تک تک کودکان این سرزمین نقش بسته و عمری با آن زندگی کرده اند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار ایسنا، در آیینی همه شاعران و هنرمندان و مسئولان فرهنگی کرمانشاه گرد هم آمدند تا از یک عمر شاعر و معلمی محمد جواد محبت تقدیر کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آیینی برای تجلیل از شاعر دو کاج

آیینی برای تجلیل از شاعر دو کاج