مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 6 بهمن 1397 ساعت 12:112019-01-26پزشكي

تاثیر اسید آمینه در سیگنال رشد سلول های بدن انسان بررسی شد


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه فناوری خبرگزاری دانشجو به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سلول های بنیادی، برای این که سلول ها رشد کرده و سپس تقسیم شوند، آن ها باید در یک وضعیت آنابولیک قرار داشته باشند، - اخیرا مطالعه ای در آزمایشگاه نشان داد که چگونه یک متابولیت و اسید آمینه (متیونین) به عنوان سیگنال رشدی برای سلول ها عمل می کند و این امر را برای تکثیر سلولی انجام می دهد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه فناوری خبرگزاری دانشجو به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سلول های بنیادی، برای این که سلول ها رشد کرده و سپس تقسیم شوند، آن ها باید در یک وضعیت آنابولیک قرار داشته باشند، یعنی شرایطی که مواد اولیه لازم برای تولید همه بلوک های ساختاری لازم وجود داشته باشد.

در گذشته، این تصور وجود داشت که هر چه مواد غذایی بیشتری در اختیار سلول ها قرار داشته باشد، آن ها به رشد خود تحت برنامه های پیام رسانی داخلی مختلف ادامه می دهند.

با این حال، مطالعات اخیر نشان می دهد که بسیاری از متابولیت ها می توانند خودشان به عنوان یک مولکول پیام رسان عمل کنند و برنامه رشد سلول را کنترل کنند.

مطالعات متعدد، بویژه بوسیله محققان سرطان به این مطلب اشاره داشته اند که متیونین ممکن است یک متابولیت پیام رسان باشد و بسیاری از سرطان ها برای رشدشان به متیونین وابسته هستند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تاثیر اسید آمینه در سیگنال رشد سلول های بدن انسان بررسی شد

تاثیر اسید آمینه در سیگنال رشد سلول های بدن انسان بررسی شد