مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 5 بهمن 1397 ساعت 14:562019-01-25اقتصادي

کاهش جمعیت روستایی ایران به 26 درصد/ توسعه نامتوازن عامل مهاجرت به شهر ها


معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور گفت: اواخر دهه پنجاه، جمعیت روستایی کشور 70 درصد بود ولی اکنون این رقم به 26 درصد کاهش یافته که طبق بررسی های انجام شده یکی از مهم ترین دلایل آن توسعه نامتوازن است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان شمالی، محمد امید در کارگروه اشتغال استان اظهار داشت: با توجه به این که نسبت جمعیت روستایی این استان بالا بوده و در بسیاری از زیرساخت های توسعه نیز عقب است، بدون شک سهم خراسان شمالی از اعتبارات را ویژه خواهیم دید.

وی بر استفاده بهینه از تسهیلات روستایی تأکید کرد و افزود: خراسان شمالی باید از این فرصت تخصیص اعتبار بیشترین استفاده را داشته باشد البته ما نیز در بسیاری شاخص ها کمک می کنیم.

  معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور با اشاره به این که در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی هستیم، تصریح کرد: آنچه مسلم است، این که در روستاهای کشور اقدامات اساسی و زیربنایی خوبی انجام شده که متعلق به نظام جمهوری اسلامی است و حتی آمارها نشان می دهد در شاخص هایی همچون گازرسانی، برق رسانی، آموزش و بهداشت از میانگین کشورهای توسعه یافته هم جلوتر هستیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاهش جمعیت روستایی ایران به 26 درصد/ توسعه نامتوازن عامل مهاجرت به شهر ها

کاهش جمعیت روستایی ایران به 26 درصد/ توسعه نامتوازن عامل مهاجرت به شهر ها