مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 4 بهمن 1397 ساعت 16:052019-01-24سياسي

آیین بزرگداشت علیرضا قزوه برگزار شد


مسوول پیشین خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در دهلی هند، از حضور قزوه در رایزنی فرهنگی ایران در هند و تاجیکستان به عنوان یکی از موفق ترین دوره ها نام برد و گفت: - علیرضا قزوه دوباره به هند برمی گردد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، سیدعبدالحمید ضیایی در آیین بزرگداشت علی رضا قزوه در سمنان که به همت نهاد کتابخانه های عمومی استان به بهانه چهلمین سالروز پیروزی انقلاب برگزار شد بااعلام این خبر اظهار کرد: قزوه در دوره قبل که در تاجیکستان و هند مسئولیت داشت منشاء خدمات زیادی به زبان و ادبیات فارسی شد.

قزوه به ایران فراتر از مرزهای سیاسی باور دارد و به مرزهای فرهنگی و تمدنی ایران فکر می کند.

وی با بیان اینکه زبان فارسی به جز از افغانستان در خارج از مرزهای ایران وضعیت خوبی ندارد گفت: زبان فارسی به جز ایران و افغانستان بیشتر شبیه یک بیمار در احتضار است که نفس های آخر را می کشد.

ضیایی با تمجید از عملکرد قزوه در هند و تاجیکستان اضافه کرد: قزوه به تنهایی به اندازه یک بنیاد فرهنگی در این کشورها برای زبان و ادبیات فارسی کار کرده است.

وی با بیان اینکه دکتر قزوه در زمان رایزنی فرهنگی چند کار بزرگ برای تقویت زبان انجام داد افزود: مهمترین کار قزوه در آن سال ها شاعرسازی و شاعرپروری در این کشورها بود و از همین رو امروز شاعرانی در دهلی نو، بنارس، حیدرآباد، کشم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آیین بزرگداشت علیرضا قزوه برگزار شد

آیین بزرگداشت علیرضا قزوه برگزار شد