مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 4 بهمن 1397 ساعت 04:352019-01-24پزشكي

خصوصی سازی رشته های پزشکی زمینه ساز پرورش پزشکان ناکارآمد است


دبیر انجمن اسلامی دانشجویان علوم پزشکی مشهد گفت: خصوصی سازی رشته های پزشکی به منزله این است که به افراد اجازه دهیم پزشکی و رشته های پیرا پزشکی را بخوانند و در پایان هم هیچ بازدهی نداشته باشد.

- سید مصطفی حق بیان در گفت وگو با خبرنگار ایسنا، ضمن بیان این مطلب، اظهار کرد: در علوم پزشکی ما در درجه اول تعهدی نسبت به سلامت و جان مردم داریم و طرح خصوصی سازی دانشگاه های پزشکی تهدید اساسی است زیرا فردی که با پول می تواند مدرکی را دریافت کند قطعا فرد کارآمدی در این زمینه نخواهد بود.

در گذشته طرح خصوصی سازی دانشگاه ها در رشته های وزارت علوم، مهندسی و .

وجود داشته اما با بازدهی خوبی همراه نبوده است و افرادی که از دانشگاه های غیر انتفاعی فارغ التحصیل می شوند؛ معمولا افراد کارآمدی نیستند و ما شاهد این ناکارآمدی در جامعه بودیم.

وی تصریح کرد: به عنوان مثال در گذشته اقبال به سمت رشته هایی که مرتبط با رشته های ریاضی، بسیار زیاد بود و با این وجود، دانشگاه ها به مرز اشباع رسید و ما اکنون موج عظیم مهندسین بیکار را در جامعه داریم و در پزشکی هم متاسفانه اگر چنین طرحی اجرایی شود با ریزش مخاطب خیلی شدید مواجه خواهیم بود.

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان علوم پزشکی مشهد عنوان کرد: بنده تصور می کنم این طرح به گونه ای است که برای بازار 600 هزار نفری کنکور


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خصوصی سازی رشته های پزشکی زمینه ساز پرورش پزشکان ناکارآمد است

خصوصی سازی رشته های پزشکی زمینه ساز پرورش پزشکان ناکارآمد است