مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 4 بهمن 1397 ساعت 01:202019-01-23اقتصادي

مهلت ثبت سفارش واردات 3 ماه زیاد می شود


مسائل مربوط به تامین ارز و طولانی شدن پروسه ثبت سفارش کالاهای وارداتی باعث شده کالاهای برخی از واردکنندگان به سازمان اموال تملیکی تحویل داده شود و مشکلاتی را برای واردکنندگان به وجود آورد؛ - رییس کل گمرک ایران از افزایش مهلت قانونی ثبت سفارش کالاها از سه ماه به شش ماه خبر در آینده ای نزدیک خبر داد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، تاخیر در ترخیص کالاها در گمرک مساله ای که می تواند به علل مختلف از جمله طولانی شدن فرایند ثبت سفارش، تامین ارز یا سایر مشکلات مربوط به ثبت سفارش کالاها به وجود آید.

در چنین شرایطی تعیین مهلت دوماهه برای تحویل کالاها به سازمان اموال تملیکی بسیار کم به نظر می رسد که رییس کل گمرک در این باره با تشریح فلسفه این اقدام از افزایش مهلت ثبت سفارش در آینده ای نزدیک از سه ماه به شش ماه خبر داد.

مهدی میراشرفی، رییس کل گمرک ایران در گفت وگو با ایسنا، درباره ضرورت انتقال کالاهای موجود در گمرک به سازمان اموال تملیکی بعد از دوماه اظهار کرد: ستاد تدابیر ویژه اقتصادی از بیم اینکه کالاها در گمرک بمانند و مصداق احتکار پیدا کنند مصوبه ای صادر کرد مبنی بر اینکه کالاها چه در مناطق آزاد و چه در اماکن گمرکی بعد از ماه مشمول اموال متروکه می شوند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مهلت ثبت سفارش واردات 3 ماه زیاد می شود

مهلت ثبت سفارش واردات 3 ماه زیاد می شود