مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 3 بهمن 1397 ساعت 20:412019-01-23اقتصادي

برای سال زراعی جاری؛ کشاورزان نگران تامین سموم نباشند


­سموم دفع آفات به اندازه کافی در کشور وجود دارد و کشاورزان نگران این موضوع نباشند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس، رییس سازمان حفظ نباتات کشور : ­سموم دفع آفات به اندازه کافی در کشور وجود دارد و کشاورزان نگران این موضوع نباشند.

محمدرضا درگاهی در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صداوسیما  با بیان اینکه بخش سموم دفع آفات نیز متاثر از تحریم های ظالمانه و یک طرفه آمریکاست افزود: با وجود همه این فشارها، ​­ دو انجمن تولید کنندگان و وارد کنندگان سموم کشور از خردادماه جاری در مورد تامین سموم اقدام کردند و اکنون هیچ گونه مشکلی ­­در ­تامین سموم آفت کش های کشاورزی برای سال زراعی پیش رو نداریم.

وی با تاکید بر اینکه در این باره تدارک لازم صورت گرفته گفت:­ علاوه بر ­­ سموم خاش کش ها و­ علف کش ها، سایر آفت کش های مورد نیاز بخش زراعی، مرتعی، باغی و منابع ­طبیعی ­در کشور وجود دارد.

درگاهی افزود: سالانه بین 25 تا 30 هزار تن سم در بخش کشاورزی برای جلوگیری از خسارت آفات، ­بیماری ها و حفظ محصولات تولید شده استفاده می شود که این مقدار در کشور تامین شده­ و­ هیچ گونه دغدغه ای در این زمینه نداریم.

مصرف ­ 20 درصدی به صورت آماده­ وی گفت: ­80 درصد این میزان­ توسط 50 تا 60 کارخانه داخلی تهیه ­اما­ مواد­­ اولیه آن از ­چین، هند و برخی کشور های اروپایی وارد می شود


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برای سال زراعی جاری؛ کشاورزان نگران تامین سموم نباشند

برای سال زراعی جاری؛ کشاورزان نگران تامین سموم نباشند