مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 3 بهمن 1397 ساعت 16:302019-01-23بين الملل

روسیه موشک جدیدش را به نمایش گذاشت


ارتش روسیه در مراسمی اقدام به رونمایی از موشک جدید خود و شرح ویژگی ها و جزییات آن کرد به این هدف که ادعای آمریکا در خصوص اینکه این موشک ناقض معاهده سلاح های هسته ای میان برد است را رد کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از خبرگزاری پرس اسوسیشن، ارتش روسیه در این خصوص تاکید دارد که این موشک تحت عنوان موشک مدل 9M729 که یک موشک کروز پرتابی از زمین است در چارچوب محدودیت های تعیین شده از سوی معاهده سلاح های هسته ای میان برد (آی ان اف) مربوط به سال 1987 قرار می گیرد.

این در حالیست که اخیرا آمریکا تصمیمش را برای خارج شدن از این معاهده اعلام کرده و مدعی شد که این موشک جدید روسیه نقض شرایط این معاهده است.

معاهده ای که به موجب آن تولید، آزمایش و مستقر کردن موشک های بالستیک و کروز پرتابی از زمین در برد 500 تا 5500 کیلومتر ممنوع می شود.

طبق اعلام واشنگتن، آمریکا در صورتیکه تا تاریخ دوم فوریه روسیه پایبند به این معاهده نشود این معاهده را معلق می کند.

امروز میخاییل ماتویوسکی یک ژنرال ارتش روسیه و رییس بخش موشکی و توپخانه ای این ارتش در نشستی با وابسته های نظامی کشورهای خارجی اظهار کرد که این موشک جدید حداکثر بردش 480 کیلومتر است.

او گفت: 9M729 با مدل 9M728 تفاوت هایی دارد بیشتر به این خاطر که از یک کلاهک بهینه سازی شده و سیستم هدایتی که قابلیت های آن را بهبود می ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روسیه موشک جدیدش را به نمایش گذاشت

روسیه موشک جدیدش را به نمایش گذاشت