مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 3 بهمن 1397 ساعت 15:452019-01-23فرهنگي

بنیادی به نام ابن حسام در خراسان جنوبی ایجاد شود


دانشیار زبان و ادبیات فارسی دانشگاه بیرجند با بیان اینکه متأسفانه به دلایل مختلف این شخصیت برجسته به خوبی معرفی نشده است، گفت: لازم است بنیاد ابن حسام تشکیل شود.

- سید مهدی رحیمی در گفت وگو با ایسنا اظهارکرد: اسفندماه امسال جشنواره ابن حسام خوسفی با همت جهاد دانشگاهی و همکاری گروه زبان و ادبیات دانشگاه بیرجند برگزار می شود.

وی افزود: در این جشنواره شاعران، اشعار خود را با موضوعات مختلف ارائه می دهند و براساس محتوا، جنبه های شاعرانگی اعم از تخیل، آرایه ها، زیبایی های ادبی و موسیقی آن، تشخص سبکی یعنی داشتن سبک ویژه خود و نوآوری سنجیده می شوند.

دانشیار زبان و ادبیات فارسی دانشگاه بیرجند ادامه داد: طی فراخوان 400 اثر به دست ما رسیده که از این میان 30 اثر به مرحله دوم راه پیدا می کنند و در نهایت از سه اثر برتر در هر بخش تقدیر خواهد شد.

رحیمی یادآور شد: شعر ابن حسام به قله های ادب پارسی نزدیک شده و آن را می توان در جایگاه شاعرانی مانند فردوسی و خاقانی قرار داد اما آن طور که شایسته است جلوه پیدا نکرده که یک علتش را می توان در تواضع خاص مردم خراسان جنوبی یافت.

وی اظهار کرد: علت دیگر را می توان عدم دسترسی کافی به رسانه ها دانست چرا که اهل علم تمایلی به نشان دادن خود ندارند و باید رسانه ها به سراغ چنین افرادی بروند .


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بنیادی به نام ابن حسام در خراسان جنوبی ایجاد شود

بنیادی به نام ابن حسام در خراسان جنوبی ایجاد شود