مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 3 بهمن 1397 ساعت 12:252019-01-23اقتصادي

کلاه گشادی که سر کنکوری ها می رود


یک استاد ارتباطات با انتقاد از تبلیغات متعدد و ناسالم موسسات آموزش کنکور در تلویزیون گفت: مساله تبلیغات کنکور از اساس غلط است و اگر حجم این تبلیغات نصف شود هم فایده ای ندارد.

- اگر می خواهند به فکر نجات آموزش کشور باشند باید آن را با تجارت و تبلیغات تجاری ادغام نکنند.

علیرضا حسینی پاکدهی در گفت وگو با ایسنا درباره وجه تمایز تبلیغات و آموزش بیان کرد: تبلیغات، پوشش تعمدی و حساب شده است که برای شکل دهی به دریافت، دستکاری در ادراک و تغییر در رفتار چنان که مبلغ می خواهد در گیرنده پیام انجام می شود و او تمامی راه های مختلف برای تفکر، اندیشیدن و تمرکز بر روی پیام را از دریافت کننده پیام سلب می کند.

همچنین تمام تکنیک های مختلف را مانند فریب دادن و سرگرم کردن را به کار می گیرد که مخاطب منظور او را متوجه نشود؛ به همین دلیل این کار را به معنا و مصداق کامل یک فریب کاری هوشمندانه تلقی و به طور کامل رد می کنیم.

او ادامه داد: مخاطب پیام، از قصد و نیت اصلی فرستنده پیام آگاه نمی شود و فرستنده نیت پیام خود را پنهان می کند و اطلاعات درست و اشتباه را در هم می آمیزد و به صورتی درمی آورد که زیبا و خوشایند جلوه کند.

این استاد ارتباطات با بیان اینکه مساله تبلیغ با مساله آموزش کاملا متفاوت است، درباره ویژگی های آموزش، اظهار کرد: در آموزش، فرستنده پیام


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کلاه گشادی که سر کنکوری ها می رود

کلاه گشادی که سر کنکوری ها می رود